Valentine

Idag är det Alla Hjärtans Dag och Valentin har namnsdag. Om jag någon gång får en son ska jag fundera på att döpa honom till Valentin.

Meningen var att jag skulle fira dagen med Anna, Mia och Camilla, mina kära singelkompisar, på grund av avsaknaden av pojkvän, date eller liknande. Men Anna fick helt plötsligt en date i sista sekund, Mia skulle plugga (?) och Camilla vet jag inte vart hon tog vägen. Så mitt intimaste möte idag blev i princip ett besök hos gynekologen. Hade också ett långt telefonsamtal med Mirjam, men jag vet inte riktigt hur engagerad hon var i det eftersom hon helt plötsligt utbröt "Haha jag svängde lite hit och dit med mitt äppelskrutt och råkade slänga det i kaffekoppen".

Har iallafall fått en liten drös med Alla hjärtans dag- telefonsamtal och sms. Det är underligt att folk är så pass engagerade i dagen. I och för sig köper jag precis som resten av  det svenska folket en sån där ask med geléhjärtan varje år. Av någon anledning. Vissa traditioner har jag bara svårt att bryta. Det speciella är att dom bara är goda på Alla hjärtans dag, så varför inte offra sig lite till förmån för alla matvarobutiker som tjänar lite extra.

Glad Alla Hjärtans Dag!!


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Haha, jag var visst engagerad! En sådan lustighet som äppelskrutt i kaffekoppar händer ju inte varje dag!:)

2008-02-20 @ 18:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback