More mistakes

Sommaren fortsätter och med dem alla mistakes som hör till.. och eftersom Anna så flitigt har räknat upp de tre första så kan jag ju lika gärna fortsätta med tre till, som jag helst skulle vilja dränka i den leriga vattenpölen som jag nätt och jämt undvek att trampa i idag (tillsammans med Thomas Ledin och hans "Vi är på gång".. att han inte har fattat att det bara är han som går i gång på den) .
Aja här kommer misstagen.. Läs de första på Annas blogg
http://annaforalltid.blogg.se

4: Inte sommarjobba, "det är ju trots allt sommarlov och det finns MASSOR att göra som INTE kostar pengar" (som att sola..... och titta på sex and the city.... och... hm... sola...)
Fel sååå fel.. efter att solat och badat några dagar i rad och gått runt i samma kläder i tre veckor börjar de där pengarna kännas ganska lockande.. (Det är dock viktigt att inte gå till överdrift så man hinner ha lite kul med pengarna också..)

5: Tro att eftersom man inte anstränger sig så mycket nu när det är sommar behövs det inte ätas så mycket, det är ju ändå för varmt för att få i sig mat (onyttigheter som glass och godis får däremot alltid plats i magen) 
Fel. När man har mått skit i tre dar efter att inte ha ätit ordentligt och bara levt på socker, och dessutom har tränat utan näring, så jaa mår man som sagt skit.

6: Tänka att "Jaaa det är sommar, då kan man ju få allting gjort som man inte brukar ha tid att göra"
Lika fel som alltid. Trots all ledighet förblir rummet dammigt, kläderna ligger fortfarande över golvet, papperena är kvar på skrivbordet, skorna som man gått och trånat efter är fortfarande kvar i affären, alla ny glassorter är inte prövade och rummet är inte ommöblerat... ja ni vet vad jag menar. 


tidsfördriv

Har man inget annat för sig och är van att gå och lägga sig sent, så duger det här alldeles utmärkt som tidsfördriv.. (har snott det från en annan bloggare med brist på sysselsättningar)

FAKTA
Namn: Hanna    
Smeknamn: har rätt många som aldrig används?
Födelsedag: 7:e oktober
Bor: Kära gamla väsby..
Arbete: Sa just upp mig från ett ”ringa och be folk skänka pengar-jobb”

FAVORIT..
Färg: blå
Plats: vart som helst i Italien
Drog: just nu den där light persika passion- drycken från hemköp
Fordon: övningskör
Film: Troja, Dirty Dancing, Pirates of Caribbean
Djur: Kolibri (vet inte varför men har alltid haft det som favoritdjur)
Affär: Och så när man ska skriva ner det så kommer man aldrig på..
Serie: OC och Sex and the city, är fast
Café: och så var det samma sak som med affärerna
Skor: för många som inte används, sommar =barfota så mycket som möjligt


BRUKAR DU..
Titta på dig själv i spegeln: har en tendens att spegla mig i det mesta
Gnälla: bara när jag har nåt vettigt att gnälla på
Skrika: aldrig faktiskt
Sova: just nu alldeles för mycket
Drömma mardrömmar: var ett tag sen, men var glad att ni inte drömmer mina mardrömmar
Drömma sexdrömmar: alldeles för sjuka ibland
Försöka vara annorlunda: är vanlig, fösöker vara vanlig, är annorlunda, försöker vara annorlunda
Klä dig i svart: för ofta
Ha sex: är man singel och är hemma och sover dygnet runt så (är bara ärlig)
Hata folk: Är inte så bra på att hata
Lita på folk: för naiv ibland

NÄR..
Åt du senast: drack te för nån minut sen
Läste du en bok senast: igår
Var du på konsert senast: räknas nationaldagen?
Köpte du något senast: idag, ett par skor
Kysste du någon senast: för lång tid sen för att komma ihåg?
Svor du senast: alldeles nyss
Sjöng du senast: om man nu kan kalla mina kraxningar för sång, så i bilen idag
Klagade du senast: för nån sekund sen på mig själv för att jag är tråkig
Är det sommar: när jag vill att det ska va det (önsketänkande)

VEM..
Saknar du: även om du inte har åkt än, så saknar jag dig redan anna
Rörde dig sist: julia, syster min, när hon slog gul bil på mig (såå tre år sen)
Kysste dig sist: som sagt det var ett tag sen
Gjorde dig riktigt glad senast: gårdagens sex and the city –avsnitt (jag är patetisk, jag vet)
Fick du sms från senast: jenny som saknade mig nu när det är sommar

HAR DU..
För många vänner: kan man ha för många?
Tvångstankar: då och då
Någon annan psykisk sjukdom: hm det kan hända
Färgat håret: nix
Brutit några ben: armen nån gång
Några piercings: villl
Egen dator: jaa
Gjort bort dig rejält: haha för många gånger (sist när jag ramlade i trappan vid station kanske)
Bra självförtroende: inbillar mig det!

HUR..
Går du: om jag vore en hund skulle jag gå som en pudel
Svarar du i telefonen: Hej de e Hanna (oftast innan jag tryckt på svara knappen)
Fördriver du tiden: allt det här kanske är svar nog
Mycket pengar har du: mycket sparat, annars tre enkronor på golvet
Tjänar du pengar: hm nej
Bäddar du sängen: idag var första dan på länge
Ofta diskar du: hört talas om diskmaskin?
Ofta städar du: städning är inte en av mina starka sidor
Många stör du dig på: beror på humöret
Ofta träffar du din familj: när det är sommar, nästan inte alls
Mycket äter du: när det är sommar, inte mycket alls

ÄR DU..
Förstående: ja
Öppensinnad: ja
Arrogant: i vissa situationer
Osäker: då och då
Intressant: om man lär känna mig
Hungrig: för varmt för att äta
Smart: det beror på
Barnslig: hihi kan mycket väl hända
Liten: har alltid varit och kommer alltid att vara
Rolig: dålig humor =)
Pratglad: om jag är på rätt humör kan det bli svårt att få tyst på mig ja
Hälsosam: har mina perioder
Blyg: nej inte särskilt
Lätt uttråkad: jaa
Arg: nej inte så ofta
Ledsen: det händer
Glad: oftast!
Pålitlig: alltid pålitlig
Laglig: hm.. oftast antar jag
Filosofisk: alltför filosofisk
Svår: ibland så
Positiv: ja!!
Lätt att förföra: beror på personen, eller på humöret (kan va ganska svårflörtad)
Bra på att ge komplimanger: bättre på att ge än att ta..
Bra på att få komplimanger: .. men är bra på att ta också antar jag..

VÄLJ
Katt eller hund: hund
Vit eller svart: beror återigen på humöret
Varmt eller kallt: varmt
Vatten eller land: land, fast jag föredrar att bada i vattnet
Sex eller kyssar: sex utan kyssar eller kyssar utan sex?
Telefon eller internet: blir ofta för mycket telefon
Musik eller tystnad: musik!!
Bok eller film: film
Leva eller dö: vilken deprimerande fråga.. lev medan du lever, död kan du va när du är död!
Tjejer eller killar: beror på avseende, men måste nog bestämma mig för killar


Väljer du drömmen eller verkligheten?

Man vet att man är kär när man inte vill sova för att verkligheten är bättre än drömmarna.. nån som har hört den förut?  Det låter fint.. verkligen.. men jag funderar lite, i brist på annat att göra.. och är verkligheten alltid bättre än drömmarna för att man är kär? Nog för att det är härligt att vara kär, men det finns ju inte bara lycklig kärlek? Drömmarna är ju ändå fria att bli som man vill att de ska bli, och verkligheten kan ändå alltid bli bättre. Däremot så kan man ju nöja sig med verkligheten och inte klaga, och liksom göra det bästa av situationen, men såvida man inte lever sitt drömliv, är drömmarna oftast bättre än verkligheten. Det låter ganska negativt, jag vet, men om man ska vara ärlig, visst är det så?
Och om man nu inte är kär, är drömmarna alltid bättre än verkligheten för det? Det tycker jag inte. Nog kan man ha en verklighet bättre än drömmarna även om man inte är kär, men det kräver förmodligen ganska mycket possitivitet i själen. Och att man brinner för något man verkligen tycker om, som på något sätt väger upp resten, eller?
Vi kan ha kvar det vackra ordspråket, visst, men betydelsen tål att tänkas på, även om det bara är något som de flesta kan tycka är ganska obetydligt, som ett ordspråk...
//Någon som funderar över om verkligheten eller drömmarna är bäst


sverige/england!!!!!!!!!

JAA IGEN!!! man blir så lycklig..!!

sommarlov!

nu är det lov!! och det har vart det ett tag.. eller iallafall en vecka och lite till.. dagarna är långa och tråkiga, men även om de är tråkiga så orkar jag inte göra nåt åt det för att det är skönt att ha tråkigt.. lite förvirrande där kanske men så är det ^^ Det har vart ett jobbigt år och nu bara njuter jag av att sova.. och sola =) Och så försöker jag ju komma på vad jag ska göra resten av sommaren, för hittils har jag just bara sovit och solat och umgåtts en hel del med anna, och även om det också är trevligt så vill jag gärna göra nåt mer under lovet..  Men egentligen orkar jag inte ens tänka på det så jag tänker njuta av stunden och gå o lägga mig i solstolen! glad sommar!! //hanna

SVERIGE!!!!!!!!!

SVERIGE!!!!! SVERIGE VANN!! JAAAAAAAAAA!!!!! (LOVE YOU LJUNGEBERG!!! TACK!!) härlig kväll...!!!!

Allas våran nationaldag!!

SVERIGE!! Eftersom jag inte riktigt hann skriva igår så får jag väl skriva om nationaldagen idag istället!! Hade en utomordentligt trevlig dag igår nämligen!! var på stadion med anna, mirre, helena, anna o bella och tittade på håkan mfl.. me like!! Han är helt enkelt underbar ^^ Det va skitkul faktiskt =) även om en dum blondin satte knät i ryggen på mig när hon försökte hoppa över staketet..  Är glad att jag va på stadion i alla fall och inte nånstans där de fucking nationaldemokraterna demonstererade.. det hade förstört nationaldagsstämningen rikitgt ordentligt.. Men jag ska inte vara tjurig, Det var iallafall kul på stadion och det är roligt att (de flesta) svenskarna har fattat att sveriges stämpel som ett mångkulturellt land faktiskt mest är positiv!! =)
Hoppas att fler än jag hade kul och firade Sverige igår!!!

Idag råkade jag dum som jag är kombinera en av mina tabletter för min skadade fot med ipren, vilket gjorde att det hann börja snurra precis när jag kom iväg imorse, så jag gjorde det bästa och åkte tillbaka hem igen, vilket var rätt smart eftersom jag trots mycket sömn igår natt nu har sovit hela dan. Jag hade inte tänkt att göra om det igen nej.. 
Hoppas att alla som liksom jag har skolavslutning imogon tänker fira ordentligt då också! =) //Hanna


En lagom trevlig helg

Denna helg började med att jag underbart nog fick veta att jag var ledig i fredags! och denna ledighet tillbringade jag genom att sova, lat som jag kan va ibland=)  och eftersom jag trots all sömn fortfarande var trött på kvällen, och eftersom anna också hade en av sina mer lata dagar, bestämde vi oss för att ha en titta-på-hela- sex and the city-boxen-natt efter en lång och skön promenad.. men nejnej så blir det självklart inte.. så fort man kommer hem till anna är det ändrade planer och jag anna och mia for till bollstanäs (var det bollstanäs?) och spelade brännboll  och umgicks med roliga (och mindre roliga ^^) människor! tyvärr gick ju bollen sönder efter ett tag så det blev en usual vandra runt i väsby-kväll (hm) som vi väsbybor har en tendens att råka ut för lite då och då.. men vi landade i alla fall hemma hos stefan efter ett tag där vi tittade på narnia.. och sen åkte vi hem vid 4. Så blev det med den promenaden.. Hade i alla fall en helt okej kväll!!, även om den från min sida var ganska osocial på grund av jag vet inte vad egentligen..antar att min trötthet inte riktigt hade gått över lr nåt^^
Igår kväll ältade vi i älta (annas vitsiga ordspråk).. Jag mia sanna o anna åkte dit för att festa och umgås med sannas robin mfl, men det var inte så mycket till fest så kvällens höjdpunkt var när robin nästan hoppade ut för ett stup på studsmattan.     
Idag har jag städat hela dan, vilket var ganska jobbigt, för tro mej det är inte en av mina vardagliga sysselsättningar.. Men högar av damm och kläder på golvet till trots blev det rent och fint iallafall =)

Det har med andra ord varit en (alldeles för?) lagom trevlig helg.