tvärvändning

När jag skulle börja gymnasiet efter nian hade jag bara ett starkt kriterium- INTE vilunda. Värsta mardrömmen var (och är) att bli fast i kära gamla väsby för all framtid. Och ett och ett halvt år senare gör man vad? jo man går på vilunda och jobbar på hemköp. wiii!!
Positivt är iallfall: När det gäller vilunda:  jag behöver inte behöver gå om ettan. När det gäller hemköp: Jag tjänar pengar.  

Nu efter att ha sagt hej då till alla i skolan och sprungit runt och kollat olika gymnasium hela veckan är det skönt att ha bestämt sig.. Och enda anledningen till vilunda är helt enkelt att jag måste läsa igen så många ämnen på fritiden som jag inte läst i ettan att jag inte skulle hinna om jag skulle åka fram och tillbaka till stan varje dag..  Det kommer kännas konstigt att inte göra det nu när man har gjort det i ett år. Och det var så skönt att ha nära till allt i stan från skolan. Usch jag kommer verkligen sakna att va i stan så ofta.. och alla kompisar också.. får inte glömma att hälsa på.

Denna dag ska jag inte slösa bort som jag har för vana att göra nu för tiden, utan jag ska tillbringa den med mirre hade jag tänkt.. om hon bara kan komma hem från skolan nån gång. Men jag vet tat hon slutar 16 så jag tänker INTE ringa. Har nämligen bombaderat mina stackars vänner med telefonsamtal hela veckan eftersom jag mest bara åkt runt eller vart hemma och inte haft nåt att göra.. Förlåt!!!

Tänkte vara skadeglad och hoppas på att alla andras liv också går i oförutsedda riktningar, men jag dämpar mitt djävulska jag och önskar istället alla en bra dag. //Hanna

ARG!!!!

Och så räcker det inte med att man inte kan dansa, att cp-foten aldrig läker och att anna har åkt,  nu måste man kanske börja om i ettan också!!!! Vad har Sverige för fucking skolsystem egentligen???? Ska man inte kunna byta från estetisk linje till sam för att man har skadat foten och inte kan gå kvar?? är det meningen att man ska behöva gå om ett helt år och ha tusen håltimmar bara för att man har läst nästan alla ämnen??? tydligen.... Jag blir så jävla föbannad!!!!!!
Och nu skull jag bara vilja ut o springa eller gå o dansa eller nåt och avreagera mig lite, men nej det KAN jag ju inte, så då får jag väl gå och SOVA istället då och hoppas på att jag har glömt bort att jag är arg tills jag vaknar... pfff....livet ser ju ut att gå åt rätt håll...


..och så var det höst

Så var sommaren slut (usch vad deprimerande det låter). Iallafall enligt månaderna. Igår var det första september, men det har ärligt talat kännts som höst ända sen skolan började. Känns dock som om jag har haft en relativt bra sommar. Har hunnit med en hel del faktiskt =) Vart på peace and love, på kreta, i göteborg, falkenberg, varit på buggkurs. Sommaren kunde vart värre faktiskt.. hehe..  Synd bara att den är slut, är inte riktigt redo för kyla och lager-på-lager-kläder än. Nej det skulle allt vara skönare om sommaren bara kunde börja om igen nu.. så att man slapp vara med om att frysa ihjäl i sina skjorts och se solbrännan försvinna.. och när dessutom inte anna är här.. usch och fy.. jaja jag ska som vanligt försöka se den possitiva sidan av saken och välkomna hösten med öppna armar (beroende på exakt hur deprimerande den visar sig bli)

Kanske beror min frustration gentemot hösten på att jag inte vet hur den kommer bli. Vet nämligen inte när jag får börja dansa igen, vad jag ska göra eller ens vilken skola jag ska gå i.. men det kommer väl fram så småning om hur det blir. Hoppas jag.


Nu ska jag sluta prata om hösten, utan istället om hur dessa sista sommardagar har varit. Har i princip gått upp sex och kommit hem sex varje dag från skolan så det har varit lite stressigt kanske. Men det kompenserade jag genom att gå och se håkan på grönan igår och sen festa med mia, mirre, sannis och hennes miami-polare.  Håkan var verkligen bästbästbäst som vanligt. Tröttnar aldrig.. Och efter min nära-döden-upplevelse (hehe) från förra håkan-konserten höll jag mig utanför folkhavet denna gången och klättrade upp på en bänk vid ett träd istället mia. Perfekt utsikt, perfekt sällskap, perfekt konsert.
Festen var också kul, men hade förmodligen vart roligare om inte mia o mirre släpat med mig hem vid fyra på morgonen, och vi missade dessutom bussen, så när vi väl kom till centralen va vi tvungna att vänta på första tåget hem. Tänkte skriva "aldrig igen.." men det har ju en förmåga att bli så rätt ofta, så jag  tänker inte lova nåt.. Så när jag kom hem i morse var syster min uppe och åt frukost.. hm.
Har trots tröttheten haft en trevlig dag med jonas i stan idag =D  Och inget festande för mig ikväll inte, så jag följde inte med sanny o mia ikväll. Ska sova länge länge och för en gångs skull inte vara trött imorrn, hade jag tänkt.. God natt!