Livet leker

Bara för att jag haft en alldeles utmärkt helg med både fylla, melodifestivalkväll med tjejerna och danskurser så blir jag sjuk. Igen. Vore ju trevligt om jag någon gång kunde vara frisk mer än en vecka i streck. Så nu ligger jag här hemma och nyser, kraxar och dricker tusen koppar te. Livet är allt bra härligt..

Hade iallafall roligt i helgen så jag har ju det att glädja mig åt. Och snart är det lov, igen. Nu har jag ännu en hektisk vecka framför mig så det är bäst att ta en dag i taget. Dags för ännu en kopp te.


Det stora valet

Såg just en intervju med Alicia Keys på nyhetsmorgon. Naturligtvis tog de upp det pågående valet i USA och frågade henne vem hon väljer (på demokratsidan) , en kvinna eller en afroamerikan? Naturligtvis. För det är så valet framställs överallt. På något sätt har ju de politiska åsikterna kommit i skymundan. Condoleezza Rice är både kvinna och afroamerikan. Inte fan är det väl bättre för det.

Självklart är det framsteg för kvinnor eller afroamerikaner i världen om någon av dessa representanter får denna åtråvärda post. Det visar att samhället har utvecklats. Men förutsätt inte att de kommer att bli bra repesentanter för dessa grupper för det. Det är de politiska åsikterna som räknas.


Bloggartat

Nej ni får ursäkta mig, jag är inte alls på humör att häva ur mig en massa åsikter, skriva skit, berätta onödiga saker om mig själv, skriva om tokiga saker jag gör (vilket jag i och för sig kanske inte brukar göra) eller ens tala om vad jag tillbringat den senaste veckan med för aktiviteter nu för tiden. Viljan kommer när den kommer. Puss på er.