%?#&

Jag är inte den som lätt blir negativ av mig, men fan...nu suger livet. That's it.

så är det

Jag skulle gärna vilja kunna säga att jag är en sådan människa som gör festerna, som alltid har kul även om det är värsta töntfesten och som äger allt vart den än går. Men tyvärr, jag är inte en sån person. Jag behöver en bra fest för att parta loss. Sen kan man ju ha kul även om det inte är värsta draget självklart. Men jag behöver helt enkelt en bra fest, eller vara på exeptionellt bra humör, för att ta ut svängarna. Kalla mig kräsen, divig eller tråkig, men så är det.


Il fine settimana

Då var det bara slutet av veckan kvar då. Il fine settimana alltså för er som inte läser italienska. Veckan har varit... ganska stressig. Fast jag var ledig i tisdags i alla fall. Passade på att ta en shoppingdag i stan by myself. Sjukt skönt. Vad har mer hänt då? Jo igår råkade jag först säga att jag skulle titta på eurovision song contest, och sen att det var fint med blommorna i rabatterna, så det lär jag ju få höra ett tag framöver. Schlager och blommor. Nice combination. Som ni kanske märker så har det inte hänt så mycket i veckan. Ikväll ska vi nog till eken om det blir nåt av med det, och imorrn blire frissan och lite festande. Mm vad skönt med helg! Måste nog städa lite nu så stackars fredrik inte får slag om han ska komma hit ikväll. Ciao. ♥
 

----

Jaha. Vilken tråkig helg det blev då. Eller tråkig och tråkig det har väl varit ganska skönt också. Hade hemmakväll med syster min i fredags. Vilket betyder filmer, chai latte och en jävla massa skitsnack. Igår jobbade jag, en helt okej dag faktiskt men jag va sjukt sliten. Och sen fanns det ju en del kvällsplaner som inte riktigt gick som väntat. Så vips slutar kvällen med att man halv två på natten har kommit fram till gullmarsplan med julia för att hälsa på hennes jag vet inte vad. Hennes Fredrik. Mm väldigt trevligt förutom att det just var hon, han och jag. Så jag måste väl erkänna att jag gav mig av hemmåt ganska tidigt i morse med håret i en knut på skallen och solbrillorna på. Men jag gillar ju stan på morgonen så det var skönt. Med sol, musik och en latte i handen hade jag en ganska trevlig morgon. Och självklart stannade jag hos sannie på vägen hem för lite frukost också.  Kom hem för en stund sen från det alltid lika hårda arbetet som danslärare, kursledare kalla det vad du vill. Jobbigt är det i alla fall. Är helt slut. Dags att sova med andra ord. Om jag orkar förflytta mig till sängen. Gonatt ♥
    


1:a maj

Kom just på att det var valborg igår. Tänkte nog inte så mycket på det igår heller. Och så såg jag ju ingen brasa heller. Säkert därför. Kom hem för några timmar sen. Är skittrött men huvudet bultar så att jag inte kan sova. Har ätit men är fortfarande hungrig, men borde nog inte äta mer för då vänder sig magen ut och in på mig. Så nu sitter jag här och fördriver tiden istället och hoppas på att baksmällan ska lindras lite. Faktiskt en riktigt bra hemmafest igår hos Rickard. Skönt med en lyckad valborg efter förra årets totala misslyckande. Igår var det drag. Nice nice. Och sen försvann ju alla mina flickor och dumpade mig där så jag blev ju kvar som vanligt. Sannie drog väl till eken o milla till john och sen knallade mia o sky hem där nån gång och hur många ska till prästgårdsmarken liksom.. så nää jag blev kvar där jag var. Fick skjuts hem i morse, mycket snällt. Och hela ryggen knakar på mig också.. värre en vanligt alltså. vet inte vad jag har gjort. Är lite off som ni kanske märker. I better go to bed. En dusch skulle inte sitta helt fel heller. Men först ska jag vara social och umågs med mina grannar över en kopp kaffe. Pusss ♥