Framtiden

Kom just hem från saco-mässan och blivit fullproppad med idéer om vad jag ska göra i framtiden. Ska försöka öva på att läsa och skriva ordet "framtiden" utan att bli stressad. Konstigt att det har en sån negativ klang trots att det egentligen är något positivt. Eftersom jag bestämt mig för att åka utomlands och plugga språk, jobba eller volontärarbeta kom jag hemsläpande på brochyrer av alla dess slag. Men känner mig iallafall inspirerad! Även om det känns som om jag aldrig kommer kunna bestämma mig. Har sånt sug efter att komma bort från sverige så att allting just nu låter bra. Men får väl bläddra igenom en brochyr om dan eller något och se om jag kommer på nåt. Känns iallafall bra att jag nästan har bestämt vad jag vill göra!

Har den senaste veckan både varit sjuk och sjukt trött. Fest hos john i fredags och sekriteriat-utbildning i bugg hela helgen. Kommer hem helt slut efter två roliga och intensiva dagar och upptäcker att syster min haft på sig hela min garderob, påminns om att jag har massor med plugg och börjar dessutom bli sjuk ,och så går allting nedåt. Men har nu klarat mig igenom nästan hela veckan med både snuva, hosta samt franska och italienskaprov och snart är det helg igen. Ska lägga upp pluggandet strategiskt och ha en skön helg. Och tänka på varma länder.


Fever

Jag är bara så jävla trött. Skulle kunna sova vart som helst.
Hade feber häromdan och var hemma igår, men jag klarar inte att vara borta från skolan två dagar i rad så jag vilar aldrig ut. Jag hatar förkylningar! Har bara ont i hela kroppen och det spelar ingen roll vad man gör åt saken. Jag vill bara sova. Och sova. Och sova.Jag tror ni förstår budskapet.

Fartfylld helg

Söndag. Jag har fått jävligt mycket onödigt gjort den här helgen! Har haft en skitkul helg! Har därför självklart inte hunnit med något pluggande, vilket är lite negativt. Menmen. Shoppade med mirre i fredgas. Gick dock  inte så bra eftersom jag skulle ha en vinterjacka och det inte finns någon som faller i smaken. Hade sen en myskväll hos rickard med lite folk och det blev mest till att spela nintendo wii. Haha kan inte låta bli att tycka det är lite kul. Har tyvärr fortfarande träningsverk från den där jävla tennisen.
Var tävling i Kungsängen i lgår. Högklasstävling, så inte sådär jättelivat vilket är skönt ibland. Alla var grymma som vanligt. Kommer alltid hem från tävlingar med en blandad känsla av glädje för alla bra dansare, men sorg för att jag inte får dansa själv. Sen hade jag lovat kitty att gå ut så det blev Solidaritet igår för henne, mig och helena. Hade en grymt bra kväll! Inte så bra att inte sova så länge när jag skulle ha möte med dansklubben idag dock. Tänkte ta igen lite sömn nu iallafall. Fast jag vet ju att man inte kan det, men vad skadar det att försöka!


Knas

Tjoho vad jag är på ovanligt bra humör för att egentligen inte må så bra! Jag har allt mina up and downs. Är egentligen lika trött som vanligt, men är just nu mest glad och fnittrig (vilket förmodligen beror på övertrötthet). Har just tillbringat ett antal minuter med diverse telefonprat och har kurat ihop mig i soffan för att skriva ett tal till nationella provet in senska C. Som ni märker går det just nu inte så bra, här sitter jag igen och skriver skit istället.

Av någon anledning gjorde jag häromdan ett test om vilket mytologiskt väsen jag skulle vara (om jag var ett) på facebook, och jag känner att jag måste dela med mig av det smått chockerande och oförväntade resultatet. Efter att ha fyllt i svar som jag tyckte stämde bra in på mig själv, fick jag resultatet att jag skulle vara en kentaur, med beskrivningen: Du är vild och högljudd och så länge du inte har en snedfylla är du väldigt underhållande att umgås med. Dina svagheter är sex, våld och billigt lådvin. Haha. Ibland undrar man ju..

Ser fram emot helgen, för hur mycket jag än behöver plugga kommer jag inte ha så mycket tid. Vilket betyder en trevlig helg för min del alltså! Ska förmodligen till stan och shoppa o fika lite med annie o mirre imorrn. Nu måste jag skriva det där talet. Är väldigt glad över mina retorikkunskaper just nu. (Införskaffade en ny plattång idag föresten ;) Ciao.
 


Måndagskaos eller något

Idag trampade jag sönder min plattång. Känns som om en kär vän har dött. Har också varit på min kurs i stresshantering. Har lärt mig att acceptera och inte kämpa emot känslorna. Så nu ska andas in, andas ut, acceptera att jag trampade sönder min plattång och att jag är stressad och gå vidare med allt annat kaos som finns runtomkring mig. 
Alltså just nu att slurpa upp min chai latte och gå och lägga mig.

Pust

Söndag. Kom hem från jobbet för en halvtimme sen, har vräkt i mig tacos och håller på att måla naglarna. Passar på att skriva lite. Klantdag på jobbet. Tappade en kartong som på något vis träffade ögat, och skar dessutom upp tummen. Underbart.
Lovet är slut. Vilken jävla bakisvecka det har varit. Jag som faktiskt inte brukar bli bakfull har kommit på mig själv med att vara slut i dagar efteråt. Skyller på att det är kallt och mörkt ute. Man orkar mindre då. Började med cams firande förra helgen. Sen fyllde sän år i torsdags så vi gick ut på maskeradfest i onsdags. Klädde ut mig till båt-steward. Alltså svart hög kjol, vit skjorta, lockigt hår, båtmössa mm. Det var kul! sän o mia va också ordentligt utklädda. Tyvärr var det enda roliga med stället vi var på just att alla var utklädda, så vi drog snart vidare till vibe (där vi var de enda utklädda). Torsdagen tillbringade en trött jag hemma i soffan med diverse onyttigheter, greys anatomy och filmer och bastade hos mia på kvällen. Shoppade i fredags och var på inflyttningsfest hos adrian o danne. Kändes inte som om jag drack så mycket men jag gjorde nog det iallafall. Kom hem halv fem, sov lite och gick upp och jobbade. Och nu har jag jobbat i två dagar och är helt slut.
Har iallafall vart jävligt skönt med lov!! Och har haft riktigt kul :D Nu har naglarna torkat så nu  ska jag sova. Puss och god natt!