ooh härliga vår!!

Nu har jag bestämt mig för att sluta tjura över mitt utomordentligt meningslösa liv och vara glad, alltid. Jag ska från och med nu endast bry mig om att alla tusentals skador ska bli bra igen så att jag efter ett antal år någon gång framöver kan dansa igen. Och jag ska skita i allt annnat. Nästan. Vad fick mig då till detta, jo jag var på tävling i helgen och hade skitkul hela dan och det var olidligt att vara där utan att dansa som vanligt. Dessutom vann ju Jonas, Ronja, Johannes och Sara allt dom ställde upp i och Linus och Steffi kom två, vilket gjorde att jag blev ännu gladare. Och när jag kom hem fick jag panik för att jag inte kan dansa. Så nu ska jag inte dansa minsta lilla, knappt jobba och försöka köpa fotriktiga skor. Observera försöka. Nämligen ganska svårt för en med förkärlek för klackskor. Jag ska från och med nu åka på så många tävlingar som möjligt så att jag avskräcks från att slita upp skadorna igen.
Och idag var det jättevarmt ute och jag har dessutom ändrat zakynthos resan till två veckor och jag snackade en massa med Anna igår. Så allt är underbart just nu!! Och Anna kommer snart hem!!! Nästan bara två månader kvar!!  Godagens!

skador och sommarplaner

Nej det räcker inte alls med att man har en stressfraktur i ena foten, nu har man en inflammation i vänstra benet också eftersom man inte kan gå ordentligt på högra foten. Det betyder att om jag egentligen inte skulle gå så mycket förut, ska jag absolut inte gå nu. Men kan man sluta gå? Svar nej. Så vad ska jag göra? Hopplöst läge. Där rök mina planer på att börja träna igen också. En skadat fot kanske man klarar att träna med, men en fot och ett ben?? Nu ska jag dessutom käka tre ipren om dan hehe. Jag som är trött jämt som det är nu.  Haha. Jag är en katastrof. 

Samtidigt som allting annat går nerför så ser jag iallfall fram emot sommaren!! Det blir zakynthos med tjejerna den 14/8 :D  Och förmodligen ska jag iväg nån annastans också, ska bara bestämma vart. Synd bara att flickorna mina alla är upptagna, dom festar endast om deras killar är med nu för tiden :P men jag lär nog få fart på dem när vi ska till zakke iaf. Längtar som in i..

Jaa annars sitter man ju här som vanligt och pluggar. Efter en lugn helg har jag fortfarande ingen ork. Det har man aldrig när man behöver det. För övrigt spenderade jag helgen med mirre i fredgas, med johan o jonas i lördags och med jobb i söndags. Bara två dar kvar till nästa helg iallfall. Suck. Tur att jag har vårvädret som muntrar upp!! (man ska tänka positivt)

Äntligen vår

Solen skiner, det är varmt ute, fåglarna kvittrar, alla är glada. Utom jag just nu. Jag är tjurig som in i helvete. Är glad att det är vår och har vart glad hela dan, men fan vad jag är tjurig just nu.

Back to basics

Ok, nu är lovet slut och det är dags att börja om från början igen. Känns i och för sig inte som om jag har haft så mycket lov eftersom jag har jobbat som faaan hela lovet, men gissar att det kommer kännas bättre när lönen kommer intrillande hehe. Har dock kommit underfund med det dåliga med att tjäna pengar. Man blir en dyyyyr människa!! Får mer än dubbelt så mycket i månaden- gör av med mer än dubbelt så mycket i månaden.. Så det är plus minus noll i plånboken. Har ingen som helst koll på vart pengarna tar vägen, förutom det som går till sommarkassan, men det är ju skönt att slippa tänka på om man har pengar eller inte.  
Har också funderat på om jag är en lämplig person för att jobba eller inte?! är ganska effektiv och ordentlig av mig (ibland iaf) men sist jag jobbade saknades det 400 spänn i min kassa (400 spänn????!) my god. vad gjorde jag av dom?

Jaja inget mer jobb förrän på lördag och inget mer lov förrän om fyra veckor. Så tillbaks till skolan. Där det inte händer så mycket. Men herregud jag går ju i vilunda, vad skulle hända?  Nej ska nu ta och återgå till gitarren min och musicera lite. Puss o kram!