Roma!

Kom hem från Rom i onsdags och har hunnit återhämta mig lite. Återhämtning behövdes. Hade verkligen så jävla roligt! Min klass är skönast. Otroligt tröttsam och något galen, men jag kan inte låta bli att tycka om den. Hade en skön vecka med en massa italiensk mat och vin, shopping, sevärdheter och andra roliga händeler.. Roligast var förmodligen alla de gånger italienare har stått bredvid och snackat om oss utan att veta att jag står bredvid och förstår allting. Har blivit en hel del översättning för klassen. Ännu roligare är det om de upptäcker att jag pratar en del italienska och att jag fattat allt de sagt. Pinsamt för dom. Antar att jag inte ser särskilt italiensk ut. Sen är det klart man önskar att man inte förstår allt ibland..

Jag slapp föresten sova med kackerlackor! Bodde i själva verket väldigt bra och hamnade i en stor lägenhet med några av tjejerna och hotellet låg väldigt centralt. Vi var de enda med köksbord och varmvatten, så jag ska inte klaga. Alla kunde samlas hos oss på kvällarna och vi har mest suttit där och druckit, pratat och spelat kort. Som det ska vara på en klyschig klassresa antar jag. Vi har iallfall också varit ute och prövat Roms nattliv och festat med romare, och det har även  blivit en hel del vindrickande på barer och restauranger. Härligaste dagen var den sista då jag, killarna och lärarna drog iväg till havet och badade och solade medan de andra var hemma i regnet. Var skitskönt med en tom strand och höga vågor. Fick mig att längta ännu mer till sommaren.

Allt som allt så är Rom en jättevacker stad. Tycker verkligen att alla som får chansen ska åka dit. Det är en cool blandning av  modern och antik kultur, och jag fick rentav en chock när jag kom upp från tunnebanan och stod precis utanför Colosseum. Var lite besviken på shoppingen, men det var förmodligen bara för att förväntningarna var så höga, och samma sak med festandet. Italienska tjejer är föresten för jävliga på att dansa. Om jag ska dra alla över en kant.

Rome IS a hell of a city.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback