23 december

Söndag. Dagen före julafton. Efter att ha shoppat julklappar i tre dagar i rad är jag helt slut. Men det har varit kul också. Är både roligt och ansträngande att fundera ut julklappar, men det jobbigaste är när man är ute i sista minuten (tillsammans med alla andra). Folk blir ju som galna i juletider och sista-minuten-shopping är mest en blandning av julklappsprat, knuffanden och ursäktanden. Men tyckter trots allt om julyran ändå.
Det är äntligen lov! Invigde det med middag på fridays i fredags med Sanna, Mia o Anna. Hur mysigt som helst. Har just haft gäster så jag har druckit glögg, provsmakat julskinka och funderat på julrim med Jonathan. Har tro det eller rim till alla julklappar. Halleluja. Har faktiskt julkänsla för en gång skull! Ska allt behålla den till imorrn! Julfirande med familjen vankas. Kan inte låta bli att känna mig töntig i allt julande hit och dit. Tröstar mig med att jag inte är den enda som vill ha en så julig jul som möjligt. Julen är allt en konstig blandning av glödje och nostalgi. Kan inte låta bli att förundras. Hoppas alla får en jättebra dag imorrn!

GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback